neděle 19. listopadu 2017

První mrazíky a první vločky sněhu

už máme letos za sebou a vypadá to, že se ještě mírně oteplí
využila jsem dnešní přívětivě slunný den
 a obešla jsem zahradu
mnohým květům ani zelenině mrazíky neuškodily 






 do vyrytého řádku jsem zahrabala na záhoně bokashi kompost
spolu se slepičáky a dřevěným uhlím
 aby vznikla ,,terra preta,, portugalsky černozem
jak už jsem dříve psala, aby byla půda výživná a podržela v sobě vláhu
potřebuje hodně biomasy a žížaly
na zahradě žížaly nacházím ve větším množství  v místech, kde jsem zakopala fermentovaný odpad Bokashi a taky tam, kde jsem zahrabala slepičí trus
 mám v kurníku podestýlku z kokosového vlákna
 obalí trus, zabraňuje nežádoucím pachům a bobek se pak dá jednoduše sebrat
když jdu sbírat vajíčka, veznu si gumovou rukavici a kelímek na trus (kurník je tak pořád čistý)
taky jsem objednala pytel drceného dřevěného uhlí a slepičáky jím psosypávám

dřevěné uhlí je pórovité a usídlí se tam bakterie, které ještě zvyšují úrodnost půdy
a taky to vypadá, že mikroorganizmy jsou právě potravou pro rostliny
 jak se uvádí v tomto zajímavém článku
terra preta je popsaná na mnoha místech a nejstravitelnější je asi tento příepěvek
účinek biouhlu v půdě by se měl léty ještě násobit
v článcích je dokonce uváděná samoregenerace půdy
no, uvidíme
 ale je fakt, že prostým kompostováním na kompostu o část živin přicházíme


 





Žádné komentáře :

Okomentovat