čtvrtek 24. září 2020

Letní obrázky


Postupně rámuju tisky kombinované s kresbou letních květin.


 Na léto byly naplánované mimo jiné tak trochu alchymistické pokusy s ručním papírem. Měla jsem v plánu barvit papírovinu ,, evropským indigem,,  získaným z borytu barvířského, který se před sto lety v Evropě používal k barvení tkanin.

Získat přírodní indigo lze jen z čerstvých listů borytu, který se pěstuje jako dvouletka, lepší výnosy by měly být hned první rok.

Objevila jsem dva zdroje semen a nakoupila od obou, podle zdroje jsem očekávala problémy s klíčením a nechtěla jsem přijít o jeden rok. Naštěstí jedna várka vyklíčila a podařilo se mi rostliny uchránit i před nenažranými slimáky.

No, bylo to náročnější, než jsem čekala. V kuchyni to smrdělo jak v čarodějnickém doupěti, ale odstín je velmi slabý. Do jedné várky jsem rozmixovala i listy borytu, tak má zelenkavý odstín.




No jsem zvědavá, jak ten papír dopadne. Nejdříve ale musím dorámovat  ty tisky, ať mám něco nového na dny otevřených ateliérů a dokud je pěkně tak práce na zahradě.


Žádné komentáře :

Okomentovat